Bord borte, tit, tit bøøh i Jysk.

Vi har jo fået nyt lykkeligt spisebord
Men I skulle ha’ oplevet Jysk i Hillerød. Hold da kæft nogle amatører…

Vi ankom med trailer klokken 10:05…
De mente så ikke de havde det sæt med bord og stole, som stod i den reklame, som vi havde fået til weekenden.
Men vi kunne bestille det !
”Så vil jeg ha’ fragten gratis…”. Næh nej, det ville han ikke gå med til.
”Har I det i andre afdelinger?”. Det ville han så undersøge. Jo, det lader til at de f.eks har 13 sæt i Frederikssund.
”Gider du ringe og forhøre om de nu også har det, inden vi kører tre personer, med bil og trailer til Frederikssund?”. Dét ville han så godt.
I udstillingen står netop det sæt vi ønsker og med to tillægsplader oveni.
”Hvis du får 3000,- kr, så ta’r vi dét I har stående derhenne ! ?”. Det er en sølle rabat på 99,- kr., tilmed på et udstillet bord…”. Det vil han ikke.
”Er I købmænd eller hva’?”, spørger jeg, men det svarer han ikke på. ”I har jo ikke varen, så det er da snyd, at sættet står fremme i butikken.” Han er stadig urokkelig. Folk skal kunne se bordet og bestille det.
Jeg har lidt svært ved at forstå, at de ikke kan ha’ et par sæt fremme til i morgen, hvis de virkelig ønsker det…
I det samme kommer en anden medarbejder forbi. Han mener da bestemt der står et par sæt ude på lageret…, et sted…
Et par mand render ud og kigger efter.
10 minutter senere kommer de tilbage. Jo der står et sæt derude og de har sat ét frem, som vi kan få med.
”Hvad med tillægsplader, har I også dem?” Øh, det skal de lige ud og kigge efter igen…
Der er nu gået over 30 minutter, siden vi kom til butikken.
Med kun én mand til at ordne vores bestilling og samtidig håndtere betaling fra de andre kunder, så opstår der flere gange kø på 6 – 8 personer bag os…
Ikke at der ellers er mangel på de blå-skjortede medarbejdere, men der bliver først råbt efter hjælp fra en anden, da jeg påpeger, at der står mange i kø…
Hjælperen render dog sin vej ret hurtig efter, så den stakkels mand igen står mutters alene med det hele.

Tillægsplader har de, så vi kan heldigvis få det hele med.
Jeg fastholder, at med alt det bøvl, så vil jeg altså godt nøjes med at gi’ 3000 kr. for det hele.
Pludseligt dukker der en butikschef op, som jeg bliver henvist til.
Først vil han aldeles ikke høre tale om nogen rabat. ”Så vil jeg hellere sælge bordet til nogle andre!”
Jeg bliver småsur over den arrogante tone!!!
”Helt ærligt…”, siger jeg. ”Vi har været 45 minutter om at få det sæt, fordi I først påstod at I slet ikke havde det og at jeg måtte nøjes med at bestille det, og så ville være tvunget til at skulle betale ekstra for at få det bragt ud. Og så var I ved at sende os til Frederikssund, da der tilfældigt kommer én forbi som mente at han da vist havde set sættet ude på lageret…, hvor de så har brugt mindst et kvarter på at lede, om det nu også var dér…”. Ingen tvivl om, at jeg kogte rødt i hovedet. ”Og vi snakker altså om sølle 99 kr. i rabat…”
Han ender med at sige god for det.
Mon Dyne Larsen selv ville ha’ ladet sig nøjes med så lille symbolsk en rabat, hvis han havde oplevet en lignende mangel på styr på varerne og lageret, sløv kundebetjening (alle de stakler som måtte vente, vente, vente, mens jeg fik ordnet mit) og manglende købmandsskab ?
Da han har en ægte købmands flair, så tvivler jeg.
Men det ender ikke her !!!
Hjemme med det hele, så opdager jeg, at der mangler en tillægsplade.
Ok, ifølge den lille trykte reklame, kunne det godt virke, som om pladerne er et sæt, ligesom stolene, men det er de ikke !
Så jeg måtte køre tilbage og hente en plade.
Jeg fik pladen og en undskyldning. Godtaget, for jeg troede også selv det var et sæt, men på den anden side, så skulle man vel mene, at Jysks egne medarbejdere er de første til bedst at vide, hvad der følger med i de enkelte papkasser?
I alt, fra vi ankom i butikken klokken 10:05, til vi stod hjemme med sættet af bord plus stole plus alle tillægsplader, gik der 1½ time. Og vi bor fem minutters kørsel fra Jysk !
Og det var så en dag i Jysk 🙂

Skriv et svar