Det fortsatte Prelude for min Honda

Den sølvgrå farve irriterer mig !
Derfor brugte jeg lidt tid til, at se hvad der ellers er af Prelude kulører.

Endte med, at falde for en mørk titanium, metallic lak, som vil se fantastisk ud, med mine originale Honda alu-fælge.

Bilen herunder har den lak, men de helt forkerte fælge…

prelude-colour01
prelude-colour02

En nylakering vil være det absolut sidste jeg gør ved bilen.
I mellemtiden er der andre ting, som skal ordnes.
Udstødningen primært!
Der siver lidt vand ned i bagagerummet i førerside-siden (venstre), inde bag et plastafdække.
Fjernede al fugt og fugtig indtræk i bagagerummet , sikrede dræn og smurte alle flader ind i olie.
Mener at have lokaliseret problemet til en utæt liste, som jeg sikrede midlertidigt med fedt.
Når der ikke længere er fugtproblemer i bagagerummet, skal jeg have lavet et nyt låg, med vippehængsel, til overdækning af reservehjulsbrønden.
Reservehjul har jeg ikke kørt med i årtier og gør det heller ikke i Preluden. Et skumlappesæt er rigeligt !
Det frigiver et ekstra rum til småting og/eller batteri og letter ekvipagen for vægt.
Påtænker, at svejse ekstra afstivning på/mellem hjulkasserne og under bagruden…
tårnstiver til foran, hvad med det ?
I modsætning til Xantia’en, som er helt rustfri, har Preluden ganske mange grimme områder, som vil kræve min udelte opmærksomhed, så snart klimaet bedres.
Foreløbig er stederne blevet tørret og forseglet.
Mangler plastikrammen på den lille bagerste siderude i højre side (den skal dække over udluftningshullerne).

1-P1000700

Hvis jeg er rigtig omhyggelig, kan jeg måske fremstille noget erstatning i aluminium…
(Det tænker jeg lige over…)

Motoren er en 2.0i (1958 cc). Vandpumpen tikker en ganske, ganske lille smule, så måske skal den snart skiftes.

Havariblinkkontakten er defekt og skal skiftes.
Bliver sjovt, at finde en ny… 🙂
1-P1000707
Der er gabende højtalerhul i fordørene, men fungerende højtalere i bagrudehylden.
1-P1000715
Beslaget til lukning af handskerummet, skal skrues ordentligt fast.
Bilen fortjener selvklart et Japansk anlæg (ikke et originalt Honda-anlæg !!!) og jeg har et Pioneer liggende.
1-P1000709
Diverse lys i instrumentpanelet for varme/ventilation, trænger til udskiftning.
Den umanerligt grimme og uoriginale kontakt, i haveflisestørrelse, til tågeforlygterne, skal skiftes !
1-P1000707
Lyskontakten i førerdøren, til kabinelyset er defekt. Kabinelyset fejler ellers intet !

Den har desværre været rygerbil, hvorfor alt, også kontakter er fedtet ind i nikotin og snask, og det er, som jeg tidligere har set i andre biler, stærkt medvirkende til ødelæggelse 🙁

Skriv et svar