Løb: Kontrol af intervaltræning.

Det er jo lige det, at finde ud af hvilken intervaltræning, som virker bedst for mig.
I dag tog jeg så 30/30 x 10 + 4/2 x 4.
De 30/30…, der mangler ligesom noget…
Jeg har normalt en evne til at afslutte med en utroligt flot hurtig spurtfinish, næsten uanset den tilbagelagte distance.
Virker nærmest som om jeg overgår til nogle helt andre muskler, når jeg gør det…
Det er dem jeg benytter primært under 30/30, og det er spørgsmålet om det egentlig kan betale sig ?
1/1 turene føltes væsentligt hårdere…
4/2 turene er også hårde, men min puls finder ret hurtigt tilrette i området 88% – 92%.
De fire gange kunne jeg godt klare, og jeg skal sansynligvis op på 6 ganges gentagelse, før det virkelig smækker.
800 m. intervallerne er faktisk det som har føltes værst.

Som det ser ud lige nu, tegner der sig et billede af, at intervaltræningen bør sammensættes af 1/1, 2/2, 800 m. og 4/2.
800 m. intervallerne varetages via Yasso 800 træningen.
1/1, 2/2 og 4/2 tages så på de specificerede intervaltræningsdage.
Men hvor jeg så skal koncentrere mængden af gentagelser, om det skal være på 1/1, 2/2 eller 4/2, det må de næste par ganges løb afdække.

Skriv et svar