Overskriften er unægteligt dét, som fylder mest hos mig i dag.
2.0’eren døde med en sørgeligt lyd af “løse møtrikker” et sted i motoren…
Ikke en god lyd.
Hvor det skete?
På Center Boulevard, lige uden for Bella Center!
Dér holdt jeg så i 1½-time oog pyntede i midterrabatten, inden Falck kom forbi og kørte hende ud til Car Center på Amager.
Kunne ikke bringe mig selv til, at tage et billede af det… 🙁
Der holder hun så nu, og jeg aner ikke hvor jeg står med hende: Penge er der ikke for mange af, så…
Men jeg holder utroligt meget af hende.
Da jeg ikke kunne gøre hverken fra eller til, tog jeg i Bella Center alligevel.
Kommer man der for, at opleve en biludstilling af internationale dimensioner, så bliver man voldsomt skuffet. Ikke at jeg savnede VW og de andre kedelige mærker, der havde valgt at blive væk.
Men der er altså ikke ret meget fra ny-bil markedet der kan løfte mine øjenbryn.
Havde jeg ikke kunne få en gratis billet, eller havde jeg boet længere væk, havde det været spild af tid !
To ting vil jeg dog nævne:
Kia ProCeed GT: Kia er rykket gevaldigt teknisk og designmæssigt. Deres motordivision er lidt grå, men deres holdning til friskhed og sportslighed i biler og en ganske god designlinje er positivt.
Subaru BRZ: En bil, som der burde stå Alfa Romeo på !!! (Jeg gider ikke nævne Toyota’en, da den blot er en rebadged Subaru) Tak til Subaru for udvikling af bil og drivværk!
Det positive er så, at det lægger fokus over på de klassiske biler, der var tilstede.
Flere end jeg husker fra tidligere (?).
Kom man ind via indgang øst, rendte man lige i armene på Alfa Romeo Klub Danmark. Og så er der selvfølgeligt smukke biler.
Troels Sprint, med komplet skørtesæt er nu ret fræk 🙂
En 2000’er Rosso Bertone Coupé, med Suixtil klistermærker og det hele 🙂
Men en Alfasud vækker sentimentale minder…
Og en 156 GTA’er.
Det smertede lidt i sjælen, da jeg lige havde mistet min egen 2.0TS’er lige uden for… 🙁
Citroën var placeret ved siden af.
Gule lygter over hele linjen!
Blandt andet med Dario Campeotto’s flotte SM model. Avanceret teknik, så selv Rolls Royce måtte tage det til sig.
Lækker SM teknik, man sjældent ser.
DS’eren er på så mange måder nutidig, og vil altid have sit enestående tidsløse og Franske design.
Dernæst rendte jeg ind i en gruppe med gamle Jensen’er.
Den mest kendte Jensen er nok Jensen Interceptor. Og den er da smuk og stilren.
Og nypoleret 🙂
Men jeg tabte totalt mit hjerte til 451-modellen. Den har virkelig klasse!!!”
For at skærpe appetiten yderligere, stod der et projekt (en bil, der er ved at blive lavet) midt i det hele.
Med en billedbog, der illustrerede dens fund-tilstand og arbejdet undervejs.
Dejligt!
Og lidt andre godter.
En lille småsåret 500 er nu nuttet 🙂
Må sige, amerikaner bilfolket er virkeligt fremme i skoene. Uden tvivl Bella’s bedste opstillinger og mest entusiastiske.
Men jeg er altså ikke rigtig til de biler. Proportionerne er forkerte, for for meget…
Amerikanerne har altid været meget produktive, så selvfølgelig har de også lavet spændende og flotte biler. Savnede Corvair, forresten.
En Chevy Camaro SS er dæleme maskulin.
Derfra videre til viaRetro standen, som de delte med Toldboden Copenhagen Classics og Ballerup Auto Garage, midt i en lille oase af klassiske biler. Bagved havde klassikerforhandleren Stelvio Automobili sin stand, med smukke biler.
viaRetro er Danmarks absolut førende hjemmeside, hvis man har en moden bilinteresse udover Bilgalleriet og VMax. Besøg den !!! : www.viaretro.com
ViaRETROs Volvo
Dejligt med en snak med gode bekendte 🙂
Min klassikerplan har jo nok lige fået et knæk, med den kvæstede 156’er, hvis den skal ha’ ny motor (frygter det), men så må det blot rykkes lidt, og jeg kan give mig bedre tid til, at finde den lille AutoBianchi- eller Scirocco serie 1 – projektbil, jeg vil ha’.
(Men hvad skal jeg til et VW-træf??? Jeg har intet tilfælles med dem, andet end lige eksakt dén ene VW-model!)
Havde vi ikke de bøssehysteriskekællingebilforskrækkede bilmyndigheder herhjemme (må I få lang tid i Helvede!!!), så havde jeg kombineret Scirocco karossen med transaksel og gearkasse fra en Alfa 75, inklusive en Busso V6!
Dét kan gøre mig glad.
Desværre forhindret af kællingelovgiverne og deres svagpissende embedsmænd, herhjemme!!!
Nå, det var så turen til Bella.
Fik prøvesiddet ProCeed GT’en og så, at de har lånt en del stilelementer fra Giulietta’en (den ny), men deres instrumentpanel er for meget en mur foran føreren.
Det kostede mig en Alfa, men jeg kom da hjem med en æske chokolader.
PS:
Jeg smider lige et par billeder på, af nyere vogntøj.
De er jo smukke, men personlighed og vedkommenhed er erstattet af for meget “Transformer” high-tec.
Jeg vil hellere ha’ en Scirocco serie 1 med GTI-motor.
Eller jeg må tilbage til LEGO.
PS: AAAAAAAAAARGHHH…
Lige fået meldingen fra Car Center på Amager.
Det er en knækket krumtap!
Nu skal jeg ud og finde en MAX. 10.000,- kr, synet eller synsegnet…, Alfa 156’er, indenfor de næste par dage !!!
BARSKT!!!