Lad mig opsummere de ting jeg vil/skal ha’ lavet:
(Forudsætter, at termostat og udstødning nu er i orden)
- Hornet trænger til udskiftning.
- Bremserne skal gåes igennem.
- Gearforbindelser skal renses og smøres.
- Pedaler skal monteres. Højden for koblingspedalen skal øges betragteligt. Højden på speederen en lille smule og rykkes en anelse mod bremsepedalen (dog plads til store sko!)
- Forruden skal limes (bare for en sikkerhedsskyld…)
- Renovere læderrat.
Der skal laves skabeloner til afdækning af udluftningshullerne ved bagerste sideruder.- Der skal tages mål og laves skabeloner, og udtænkes en kombination af DRL foran + tågelygter i tågelygte udskæringerne (incl. DRL diodebånd i baglygterne).
- Rustarbejder. Det vil blive ret meget ! Tag/soltag og vinduesrammer. sider og skærmkanter. Paneler. Vognbund.
- Bøsninger i undervognen gåes igennem.
- Førersædet hæves 2cm foran og 2,5cm bag.
- Frontklap, bagklap, kabinebund, bagagerumsbund og døre lydisoleres.
- Massiv rustbeskyttelse af vognbund og komponenter, vanger, døre, hjulkasser og skærmkanter, og gummilisters anlægsflader.
- Kobling og koblingskabel bør skiftes.
- Omlakering !
- Omplacere frontklapholderen/gasløfter.
Tjaaa, det er vel det…?
Og så er der lige de ting, som generer mig !!!
Jeg er ikke så romantisk angrebet af originalitetssyge, og jeg sætter mere pris på noget som er ordentligt og virker, end om noget er originalt.
Ellers kan folk sgu’ bare købe deres egen Prelude !!! 🙁
Det mest irriterende, som skærer mig i øjnene, hver gang jeg sætter mig ind i bilen er, at instrumentpanelet tydeligt ikke er designet i sammenhæng med resten af bilen.
Af en eller anden besynderlig årsag er det asymetrisk, så passageren sidder med centerdelen ovre i sit fodrum.
Det ser dybt åndsvagt ud og er direkte latterligt.
Da mylderet af knapper til ventilationsanlægget (velfungerende knapper!!!) er designet til Japanske børnefingre, knapperne er bitte, bitte små og sidder tæt, vil jeg gerne udskifte det hele.
Diverse andre spredte knapper vil dertil have godt af noget inddirekte belysning, for de er totalt formummet og borte, når mørket sænker sig.
Måske er jeg også lige kritisk nok, for min referance er min Alfa 156’er, som har verdens bedste førerplads layout og betjening.
Udskiftning af pærer i instruemntbordet og enkelte diskrete LED-bånd, og det er måske ikke så galt endda.
Efter alt det, er der så diverse sikkerhedsinstallationer. I vid udstrækning et godt skjult sikkerhedsbur…, men det er et kapitel helt for sig selv…
…. Men det er kun noget af historien…